Visió per a tothom. Txad

Durant l’any 2016 la Fundació va engegar el projecte “Visió per a tothom al Txad, Dra. Viñas”, en col·laboració amb l’Hospital Universitari “Le Bon Samaritain” de N’Djamena (capital del Txad), gestionat per l’ONG “Misión y Desarrollo para Goundi”.

Es tracta d’un programa de cooperació internacional en matèria d’atenció oftalmologia, que té com a missió detectar, tractar i/o operar tots els casos de ceguesa evitable entre els habitants de la ciutat de N’Djamena i la seva àrea d’influència.

Paral·lelament, els nostres cooperants, experts en diferents disciplines de l’oftalmologia, duen a terme accions formatives als professionals locals, amb l’objectiu de desenvolupar un projecte sostenible en el temps. Aquestes activitats es realitzen durant les comissions a destí, que es fan un parell de vegades a l’any. És en aquests viatges, que l’entitat envia l’equipament i el material fungible necessari perquè la transmissió de coneixements es faci en les millors condicions possibles.

Actualment, hem iniciat el servei de telemedicina per aportar i resoldre dubtes als professionals locals que treballen per la salut visual a l’Hospital Le Bon Samaritain quan no hi som presents.

+ 3.035
Intervencions quirúrgiques