Visió per a tothom. Perú

L’any 2012, l’entitat va començar a establir el projecte Visió per a tothom al Perú, a Huamachuco en col·laboració amb l’ONG local Asociación Alegría y Esperanza para los niños, de l’Ordre Franciscana de la Tercera Ordre Regular. Un projecte de cooperació Internacional per detectar i tractar a persones amb dificultats visuals, així com la formació de professionals locals per a que puguin donar servei òptic i oftalmològic.

El setembre de 2013 es va inaugurar el servei d’oftalmologia de l’Hospital de Huamachuco i des de llavors s’ha pogut visitar a més de 1.500 pacients. Durant l’any 2014 es van valorar les patologies i la necessitat d’intervenció i es van iniciar els tràmits per a la consolidació d’un quiròfan.

Anualment es realitzava una comissió al país per tal de portar a terme formacions als residents de la Universitat d’Oftalmologia de Trujillo. Durant aquestes comissions sobre el terreny, s’han signat acords, s’han mantingut reunions i s’ha avaluat el projecte per part d’institucions molt rellevants del país, com el Ministeri de Sanitat, diverses universitats i organismes públics.

A més, s’ha dut a terme una col·laboració continuada amb l’Óptica Rojas de Huamachuco per tal d’assistir el tractament d’ulleres en els pacients. S’ha format i contractat a dos oftalmòlegs residents que setmanalment passen consulta a l’hospital.

Durant l’any 2023 la Fundació va fer una donació dels equipaments oftalmològics a l’Hospital, per a que segueixin donant servei durant tot l’any.