Visió per a tothom a Centres Oberts

A finals de l’any 2023, la Fundació Ramon Martí i Bonet es planteja un nou projecte adreçat a infants i joves en situació de vulnerabilitat. És tracta d’un projecte similar al de Visió per a Tothom a les Escoles, que ha estat funcionant molt positivament entre les escoles d’alta complexitat i que a dia d’avui ens anima a seguir treballant per arribar a la població on la salut ocular pot tenir més impacte en la vida de les persones.

A través de laCaixa Proinfància, programa social de la Fundació la Caixa,  vam tornar a encetar el projecte Visió per a Tothom als Centres Oberts de l’Hospitalet i Sant Boi de Llobregat (Fa uns anys l’entitat ja va col·laborar amb laCaixa proinfància en el barri d’horta) per tal de promoure una bona salut visual als infants, adolescents i joves dels barris que es troben en situació de vulnerabilitat. Aquest centres oberts, Són centres educatius que donen un servei d’intervenció socioeducativa fora de l’horari escolar.

A principis d’aquest any, vam establir les bases del projecte als diferents centres oberts de l’Hospitalet i Sant Boi de Llobregat, en col·laboració amb Caixaproinfàcia. Hem pogut dur a terme els rastrejos visuals a nens/es i joves en situació d’exclusió social i econòmica per identificar problemes visuals que dificulten el seu aprenentatge, inclusió social i la seva qualitat de vida.

L’activitat de rastrejos s’ha fet efectiva fins l’abril del 2024, on la Fundació Ramon Martí i Bonet amb un equip de voluntaris/es s’ha desplaçat a disset centres oberts adscrits al programa Proinfància per arribar a aquells col·lectius amb les realitats més difícils.

Avui en dia seguim visitant a aquells infants que durant el rastreig se’ls van detectar mancances visuals per tal de proporcionar-los un tractament o correcció óptica en aquells que ho necessitin.

Gràcies a aquesta detecció prèvia (rastrejos visuals), aconseguirem millorar la visió a infants i joves en situació de pobresa visual a través d’una correcció òptica que la Fundació Ramon Martí i Bonet els proporcionarà mitjançant  les ulleres correctores.

Tanmateix, si ets d’un centre obert que treballa amb infants i joves en situació de vulnerabilitat social i económica i vols contribuir en la detecció, tractament i sensibilització de la importància de la salut ocular, així com millorar les seves oportunitats de futur. Truca’ns al 932.540.564 o envia’ns un correu a info@fundaciormb.org.