Primera comissió del 2023 del Projecte Visió per a Tothom al Txad

2023-02-20T18:54:01+00:00 febrer 20, 2023|Categories: Fundació RMB|
  • Formació de professionals assistencials al Txad

Durant el mes de gener, un equip de professionals de la Fundació Ramon Martí i Bonet s’ha desplaçat a N’Djamena, a l’Àfrica, on s’ubica el projecte Visió per a tothom al Txad, Dra. Viñas. Els i les cooperants han treballat a l’Hospital Le Bon Samaritain per oferir atenció oftalmològica i òptica a la població txadiana.

S’han dut a terme 300 revisions oculars, de les quals 117 persones han hagut de ser intervingudes, principalment a causa de cataractes.  A més, 50 persones s’han beneficiat d’ulleres correctores per millorar la seva visió.

Cal destacar que a països com el Txad, la persona amb discapacitat visual o cega està pràcticament exclosa de la societat perquè no pot aconseguir una feina pròpia i es considera una càrrega pel grup familiar i el seu entorn. És en aquest escenari que la Fundació Ramon Martí i Bonet aporta coneixement i activitat assistencial oftalmològica, incloent-hi material i equipament, per tal de contribuir a erradicar la ceguera evitable i mancances oculars arreu del país, mitjançant la capacitació dels professionals locals i la consolidació d’un quiròfan i una òptica solidària.

Durant les expedicions, a més de l’activitat assistencial local i immediata, es busca definir acords de col·laboració per dur a terme projectes de docència en el camp de l’oftalmologia a la Universitat d’Infermeria de l’Hospital Le Bon Samaritain. També s’està estudiant la possibilitat d’establir un sistema de telemedicina que permeti impartir cursos online.

Durant aquesta expedició s’ha desplaçat un equip de professionals format per la Dra. Iratxe Zabalza, oftalmòloga, el Dr. Vito Domenico Mariella, oftalmòleg, la Carlota Solanich, Responsable Docent d’Infermeria i Coordinadora de Qualitat de l’Institut Català de Retina, com a coordinadora, juntament amb la Xènia Sans, optometrista, i la infermera, Marta Gimeno.

La Fundació Ramon Martí i Bonet aposta per establir projectes sòlids d’oftalmologia que proporcionin a països que es troben en vies de desenvolupament oportunitats de futur per créixer de manera autosostenible i no deixar ningú enrere.

Deixa Un Comentari