VISIÓ PER A TOTHOM AL TXAD, “Dra. VIÑAS” 2018-11-22T13:14:18+00:00

Project Description

El 2016 la Fundació va engegar el projecte “Visió per a tothom al Txad, Dr. Viñas”, en col•laboració amb l’Hospital Universitari “Le Bon Samaritain” ubicat a N’Djamena, capital del Txad, gestionat per l’ONG “Misión y Desarrollo para Goundi”.

Es tracta d’un programa de cooperació internacional en matèria d’atenció oftalmologia, que té com a missió detectar, tractar i/o operar tots els casos de ceguesa evitable entre els habitants de la ciutat de N’Djamena i la seva àrea d’influència.

Tanmateix els cooperants experts en diferents disciplines de l’oftalmologia duen a terme accions formatives als professionals locals, amb l’objectiu de desenvolupar un projecte sostenible en el temps. Aquestes activitats es porten a terme durant les comissions a destí, que es fan un parell o tres de vegades a l’any. És en aquests viatges, que la Fundació envia l’equipament i el material fungible necessari perquè la transmissió de coneixements es faci en les millors condicions possibles.

La creació d’una òptica solidària és un altre dels objectius del projecte, el seu funcionament es basa en la compensació d’ingressos, de manera que els usuaris que necessitin ulleres i pel seu nivell d’ingressos les poden pagar ho faran i serviran per pagar les ulleres d’aquells usuaris que en funció de la seva situació de vulnerabilitat no poden assumir part de la despesa corresponent.