Visió per a tothom

La Fundació Ramon Martí i Bonet treballa per promoure la salut visual de persones en situació de vulnerabilitat, per afavorir la igualtat d’oportunitats.

Atenem a infants, joves i adults que procedeixen de 59 Centres de Serveis Socials d’Ajuntaments de Barcelona, 20 Ajuntaments de Catalunya, 119 entitats socials i 11 Centres Penitenciaris de Catalunya i 73 centres sanitaris de la Generalitat de Catalunya. És un projecte sanitari d’àmbit oftalmològic que pretén cobrir les necessitats visuals i, a la vegada, detectar i tractar tots els casos de ceguesa i baixa visió evitable, oferint-los tractament o correcció òptica.

L’activitat assistencial es dur a terme per professionals de l’optometria i l’oftalmologia de l’Institut Català de Retina, que col·laboren per a fer possible un servei integral de qualitat. A més, disposem de consultes totalment equipades, una sala d’espera i un taller d’ulleres, on oferim una àmplia gamma de muntures, perquè els nostres usuaris puguin escollir les que més els agradin i posteriorment, poder realitzar les comandes i muntatges de les lents segons el tractament prescrit a cada pacient.

És important destacar que, si no es detecta a temps una malaltia visual o una baixa visió en infants, pot tenir conseqüències molt negatives en la seva vida diària i repercutir en el seu rendiment acadèmic. En el nostre entorn més proper, no detectar la necessitat de dur ulleres pot ocasionar casos de fracàs escolar i com a conseqüència, la dificultat d’accedir a estudis superiors o a una formació laboral.

Visites efectuades
Ulleres entregades