< Tornar a notícies

Iniciem l’estudi per mesurar l’impacte de les ulleres en el rendiment acadèmic d’infants i joves

Rastreig visual

L’Ajuntament de Barcelona contribueix en l’estudi de recerca “Influència de la correcció refractiva en el rendiment acadèmic de l’alumnat en risc d’exclusió social” que la Fundació Ramon Martí i Bonet ha iniciat per identificar l’impacte d’una bona visió, específicament a través d’una correcció refractiva, en el rendiment acadèmic d’infants i joves en situació de vulnerabilitat.

L’entitat en col·laboració amb l’Institut Català de Retina i la Universitat Internacional de Catalunya, ha dissenyat un estudi basat en infants i joves estudiants de 4t, 5è i 6è de primària en situació de vulnerabilitat, que es troben matriculats en centres escolars de màxima complexitat de Barcelona. Per tal de poder fer el seguiment, tant l’escola com la fundació han mantingut el contacte per valorar l’impacte en el rendiment acadèmic de l’alumnat que ha pogut aconseguir una correcció.

Les dades que s’han pogut analitzar ens han donat un marc molt més clar de com és la situació real envers la salut visual a la població infantil més vulnerable. Els resultats d’aquest estudi fa palesa l’impacte que té l’adient correcció refractiva, en el rendiment acadèmic de nens i nenes. Des de la Fundació Ramon Martí i Bonet volem incidir i sensibilitzar que hi ha una correlació positiva entre el fet de corregir les deficiències refractives i assolir un millor rendiment acadèmic.

Gràcies al projecte realitzat, s’ha pogut constatar l’elevada quantitat d’infants que  assisteixen a les aules de les escoles d’alta complexitat que no porten una correcció adient a les seves necessitats i s’ha pogut objectivar que el rendiment acadèmic d’aquests infants millora, un cop accedeixen a unes ulleres coherents amb la seva graduació.