La Fundació Ramon Martí i Bonet continua apostant per millorar la salut visual al Txad

2024-03-19T10:42:40+00:00 març 19, 2024|Categories: Fundació RMB|

El Txad ocupa un dels darrers llocs del món segons l’Índex de Desenvolupament Humà de les Nacions Unides. Un 60% de la població del Txad (15.477.751 persones) viu amb menys d’1.90 dòlars/dia. Pateix el 25% de la càrrega global de malalties i només disposa d’un 0,8% de professionals sanitaris i 0,43 llits hospitalaris per cada 1000 habitants. Per cada 100.000 habitants, el país disposa de 6,72 llocs de treball per a professionals de la salut, 0,57 hospitals rurals, 0,17 hospitals provincials i 0,01 hospitals especialitzats.

L’accés a la sanitat està molt limitada i l’atenció oftalmològica només està disponible a la capital de N’Djamena, tot i que en condicions molt insuficients. Només hi ha tres òptiques a tot el país, amb preus molt elevats per adquirir unes ulleres, degut a la manca de fàbriques de vidres i muntures.

Tenint en compte aquesta situació, cal destacar que el lloc que ocupa l’atenció visual a l’agenda política del país és baix, ja que ni tan sols als itineraris curriculars de les Universitats de Medicina o Infermeria figura l’assignatura d’oftalmologia i  l’optometria. Aquesta mancança condemna a la perpetuació de deficiències visuals no ateses.

Per tant, la població del Txad es troba amb serioses dificultats per accedir als serveis de salut ocular, educació sobre la salut visual i recursos per tractar problemes visuals.

Des de la Fundació Ramon Martí i Bonet estem treballant en col·laboració amb l’Hospital Le Bon Samaritain des de fa més de sis anys, i el fet que hi hagi menys d’un oftalmòleg per cada milió d’habitants dificulta enormement les possibilitats d’accedir a una educació reglada o mantenir trajectòries de prosperitat per aquelles persones que tenen dificultats oculars.

Per aquest motiu, durant l’any 2024 considerem important destinar recursos de sensibilització a la nostre població, amb l’objectiu de crear consciència sobre l’impacte que té una bona salut visual en les vides de les persones.

Aquest any, pretenem aprofitar la comissió prevista pel proper mes de juny per fer un documental i recollir dades testimonials amb pacients. Això permetrà conèixer la realitat a la que s’enfronten dia a dia la població txadiana i explicar el treball d’identificació proactiva de persones amb dificultats visuals, així com, destacar la importància que tenen les Fundacions que treballen en la cooperació per adequar-se a les condicions, estructures i fins i tot els costums culturals del territori on es realitza.

Deixa Un Comentari