• Visió per a tothom a Nicaragua
NICARAGUA: CAMOAPA 2018-01-17T12:35:12+00:00

VISIÓ PER A TOTHOM A NICARAGUA: CAMOAPA

L’any 2012 es va iniciar el projecte de cooperació internacional en matèria d’oftalmologia a la població de Camoapa, a la regió de Boaco (Nicaragua), amb la col·laboració de l’associació “Sant Just Solidari” i la seva contrapart a terreny (“Asociación de Hermanamiento Municipal”). L’objectiu d’aquest projecte és poder oferir atenció oftalmològica gratuïta a persones sense recursos i en risc d’exclusió a la població de Camoapa. Es tracta d’una zona rural que no té accés al servei d’oftalmologia i els pacients que requereixin d’aquest servei han de desplaçar-se durant hores i suposa un cost elevat pels habitants.

El projecte actualment ja disposa d’un oftalmòleg local que visita i atén als veïns de Camoapa al nou servei d’oftalmologia i telemedicina inaugurat recentment per una comissió de cooperants a l’Hospital de San Francisco de Asís de Camoapa.

Un aspecte rellevant és la formació continuada i consulta sanitària que reben els professionals de l’hospital per atendre de manera més exhaustiva a les persones que visiten.

També s’està realitzant un projecte paral·lel en què participem amb l’ONG Òptics pel Món”. El projecte consisteix en una òptica solidària que pot oferir als pacients del projecte el tractament d’ulleres que precisin. S’encarregaran de realitzar les mesures de les graduacions, demanar els vidres i organitzar els enviaments perquè els habitants de Camoapa no hagin de desplaçar-se.

A la vegada, disposem d’un acord de col·laboració amb el Ministeri de Salut de Nicaragua, que dóna suport al projecte i a la seva coordinació.

Un cop es recullin les dades de les diferents visites, es valorarà la possibilitat d’obrir un quiròfan oftalmològic al mateix hospital, i així poder oferir un servei complert i ampliar les possibilitats de les persones que pateixen ceguesa evitable i baixa visió.