Preguntes freqüents 2021-03-15T12:33:38+00:00

PREGUNTES FREQÜENTS

En què consisteix l’ajuda que ofereix la Fundació?

La “Fundació Ramon Martí i Bonet contra la ceguera” ofereix servei oftalmològic a persones amb pocs recursos, especialment als joves i als nens. Amb aquesta iniciativa, la Fundació té com a objectiu cobrir les necessitats visuals, detectar i tractar tots els casos de baixa visió evitable que pateixen persones en situació de pobresa o risc d’exclusió social.

Puc ser atès pels professionals de la Fundació?

La majoria dels usuaris o beneficiaris del projecte “Visió per a tothom” són nens i joves que procedeixen d’entitats socials de la ciutat. Tot i això, totes aquelles persones amb pocs recursos residents a Barcelona, independentment de la seva nacionalitat, poden accedir a les ajudes que ofereix la Fundació mitjançant els serveis o entitats socials.

Quant triga el procés de rebre les ulleres? I quin cost té?

El procés de lliurament de les ulleres pot tenir una durada d’entre dues i tres setmanes aproximadament.

Primer el pacient acudirà a la Fundació i escollirà la muntura de les ulleres. A continuació es demanaran els vidres i quan arribin a l’entitat, aquesta ho enviarà a Òptica Universitària perquè realitzin el muntatge. Un cop muntades tornaran a la Fundació i l’usuari ja podrà venir a recollir-les.

Els preus de les ulleres oscil·len entre els 10 i els 30 euros:

• Ulleres monofocal: 10 euros
  • Dues ulleres monofocals: 15 euros
  • Progressives o altes graduacions: 30 euros

Per què és tan important la feina que realitza la Fundació?

L’accés a les ulleres per famílies vulnerables és difícil. Atès que la Seguretat Social no cobreix aquest problema, moltes famílies es veuen incapacitades econòmicament a l’hora de poder accedir a unes ulleres.

Davant d’aquesta problemàtica la Fundació facilita ulleres i recursos oftalmològics a aquelles persones que, per la seva situació social i econòmica no s’ho poden permetre. La visió és quelcom molt important i per aquesta raó s’ha de cuidar; Aquest és el principal objectiu de l’entitat, promoure la salut visual.