L’Hospital Le Bon Samaritain es fa ressò de la comissió de la Fundació Ramon Martí i Bonet

2023-04-28T14:21:30+00:00 abril 27, 2023|Categories: Fundació RMB|

L’Hospital Le Bon Samaritain, al Txad, ha fet menció de la Fundació Ramon Martí i Bonet al seu butlletí, explicant l’última comissió de cooperants que es va dur a terme el gener. Fent esment de la posada en pràctica de l’activitat assistencial del gabinet d’oftalmologia i dels equipaments amb els quals treballem a l’hospital de la capital. A continuació us n’oferim una traducció.

La lluita contra la cataracta : La Fundació Ramon Martí i Bonet porta a terme la seva tradicional lluita conjuntament amb el CHU-BON Samaritain.

Des de l’any 2017, oftalmòlegs de la Fundació Ramón Marti i Bonet de l’Institut Català de Retina (ICR) a Espanya i del CHU-BS organitzen expedicions oftalmològiques.

La primera missió del 2023 es va dur a terme del 9 al 20 de gener, és a dir, 11 dies durant els quals es varen visitar i van ser atesos nombrosos pacients de les diferents zones de la ciutat de N’ Djamena i dels seus voltants.

Durant aquests 11 dies el servei d’oftalmologia va atendre unes 700 persones. Entre aquests casos es varen diagnosticar i operar 117 cataractes. Entre les consultes i les cirurgies, els oftalmòlegs pràcticament no varen poder descansar. Tal i com ens va comentar la senyora Carlota Solanich, Cap de l’expedició, es va oferir tot tipus d’atenció oftalmològica i òptica. Les intervencions més importants van ser la cirurgia de cataractes i el tractament del glaucoma per prevenir danys al nervi òptic, reduir el dolor i estabilitzar la pressió ocular. És important subratllar que la cataracta constitueix, al món, la primera causa de ceguera. Com més aviat es diagnostiqui, millor.

Després de la marxa de la comissió, el seguiment postoperatori l’havia de fer l’equip permanent de l’Hospital CHU-BS.

El servei d’oftalmologia del CHU-BS, que compta amb el suport de la Fundació Ramon Martí i Bonet, és una de les competències clau de l’hospital. Consta d’equipaments per la cirurgia avançada, tal com el làser yag per capsulotomies i un facoemulsificador. Es tracta d’un servei totalment modernitzat capaç de cobrir la major part de les necessitats oftalmològiques.

Un nen de 8 anys evita la ceguesa

Durant aquesta comissió, va ingressar un nen amb ceguesa causada per una cataracta congènita; no l’hi era possible distingir ni colors ni  objectes. A simple vista es podia veure clarament que un tel blanc cobria els seus ulls. Els cooperants es van esforçar, en el curs de la cirurgia amb facoemulsificador, per treure tota la cataracta, peça per peça, sense deixar cap rastre quirúrgic. Aquest cas va ser apassionant. Tots estàvem ansiosos de veure els resultats. Després de tres dies, el pacient va començar a reaccionar als gests dels seus interlocutors. Una setmana després, al quiròfan del postoperatori va poder moure’s per si sol, per retrobar el metge que l’havia cridat. Aquesta demostració va produir la sorpresa i l’admiració de tots els presents. Gairebé un miracle per aquest nen, que hagués pogut romandre cec per error.

Deixa Un Comentari