El servei de pediatria de l’Hospital Bathalapalli, a l’Índia, evoluciona notablement

2024-03-19T09:58:48+00:00 març 19, 2024|Categories: Fundació RMB|

L’Equip de Early internvention ha arribat a Barcelona feliç per la bona evolució del servei de Pediatria de l’Hospital Bathalapalli, i de l’atenció que estan rebent els infants amb trastorns del desenvolupament.

Durant tres setmanes han estat treballant amb nadons prematurs i les seves famílies per tractar i evitar la ceguera infantil. Gràcies a la celebració del Congres de pediatres, i com a ponents de l’esdeveniment, van poder explicar el funcionament del servei d’Early Intervenion d’Anantapur, un servei que va començar l’any 2008, en col·laboració de Fundació Vicente Ferrer per detectar i tractar infants i nadons prematurs amb patologies visuals. Animant als professionals locals de pediatria, per encetar un nou servei d’atenció precoç a les seves respectives regions.

Durant la seva estada, tant a Bathalapalli  com a l’Hospital de Kaliandurg,  van poder visitar a infants prematurs i infants amb dificultats visuals. Tanmateix, es va impartir el curs d’atenció precoç tant a professionals de l’UCI com a infermeres que treballen amb nadons. Totes aquestes pràctiques i formacions doten de coneixements a professionals locals que a la llarga ajuden a millorar la salut ocular dels infants i a millorar les seves perspectives de futur.

Durant aquesta comissió, ens hem adonat de la importància de tenir professionals locals amb coneixements per prevenir la ceguera evitable, especialment a l’Índia.

La Psicòloga Mercè Leonhardt mostra certa preocupació per com aniran les coses en el futur pel que fa a  l’Organització RDT “és molt difícil treballar amb les condicions pertinents per oferir atenció de qualitat als infants i les seves famílies”.

Tot i així, l’equip, valora molt positivament l’interès i la implicació de les infermeres. Fan una gran tasca amb les famílies, la qual cosa, suposa una reducció de trastorns en el desenvolupament dels infants, dedicant-hi esforços i sobretot fent un gran treball de prevenció.

Deixa Un Comentari